18 Şubat 2013 Pazartesi

İSTANBUL VE BEN.


İSTANBUL VE BEN
 
İstanbul kadar yalnız
Onun kadar kalabalığım
Binlerce yüz bilinmedik
onun kadar tüketildik.
Her farklı yaşam,
bildik bir hüzün oldu içimizde...
 
Herkes öğrendi mi servetimizi
sonra kimse çalışmadı anlamaya,
Zamansız, uygunsuz, doyumsuz
yerleştiler içimize...
 
Ruhumuzu kaplayan fırtınalı bir deniz vardı
Gemiler kalkardı,
ne heyecanlar, ne canlar vardı
içimizde öldüler...
 
Prensesi olduk iki ayrı kıtanın,
Uçları birleştirdik;
kimi asi, kimi mütevazi
prensimiz olmadı hiç,
kölelerimizde,
İstanbul ile biz
hep kuşatıldık,
yalnız kaldık...
 
 
Issız bir topraktan elimizde kalan
binlerce maziden ne hazinler ne hazineler çıkardık
hep çabaladık, daha fazla kirlenmemek için
teslim olmadık,
olmazdık
İstanbul ve ben
sahipsiz...
 
sonsuz seven olmadı
çarpıldılar güzelliğe ve gittiler turistik ve göçebe gibi
şarkılarımız
ve de arzularımız oldu
hiç keşfedilmedik,
istanbul ve ben
sustuk...
 
bizi bilenler
bizden çok isyan ettiler
misafirler yerleşik kaldı
göndermedik,
aş ,amaç,iş verdik
doymadılar.
herkese açacak kalbimizde yerimiz vardı
sormadılar,
kaçak geldiler,
kaçak gittiler.
 
İstanbul kadar kalabalık
onun kadar yalnızım
istanbul ve ben
tesadüfen...

1 yorum: